Kundtjänst

Telefontjänst

(09) 133 7710
må-fr  9-21
lö 10-18

Ta kontakt aktiiviraha [dot] asiakaspalvelu [at] handelsbanken [dot] fi

Kundtjänst på nätet
Kundrespons och klagomål

Kundrespons och -klagomål

Kundklagomål är något som Handelsbanken tar på största allvar. Det är ett av många sätt att få uppmärksamhet på de saker som inte fungerar så bra. Det ger oss en bra chans att ständigt förbättras.

All kundrespons är värdefull

Vi ser positivt på de synpunkter som vi får ta del av från våra kunder. Handelsbankens policy när det gäller klagomål är att de ska behandlas effektivt och omsorgsfullt. Du har rätt att få ett sakligt och korrekt svar och du kan begära att få det skriftligt om du så önskar. Du har rätt att få ett snabbt besked. Kan vi inte ge dig svar inom 14 dagar ska du bli informerad om handläggningen av ärendet och hur det ligger till i tid. Om ditt klagomål inte kan tillmötas har du rätt att få en motivering till detta.

Omprövning av beslut

Om du begär omprövning av beslut kontakta

Handelsbanken Finans Abp
Kundrespons
Östersjögatan 11-13
00180 Helsingfors

Är du inte nöjd med beslut?

Om du inte är nöjd med beslut, hänvisar vi till Försäkrings- och finansrådgivningen.

Kontaktuppgifter

Försäkrings- och finansrådgivningen
Porkalagatan 1
00180 Helsingfors
Telefon (09) 6850 120
Byrån har öppet må-to 10-16
www.fine.fi