Kysymyksiä ja vastauksia

Asiakaspalvelumme on kerännyt tavallisimmat kysymykset oheen. Jos et löydä ohesta vastausta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, puh. (09) 133 7710.

Voiko eräpäivää muuttaa?

Valittua eräpäivää ei valitettavasti voi jälkikäteen muuttaa.

Onko viitenumero aina sama?

Viitenumero säilyy joka laskussa samana, vaikka summa vaihtuu.

Mikä on Handelsbanken Rahoituksen pankkitilin numero?

Handelsbanken Rahoituksen tilinumero (IBAN) on FI1331313001006667 ja BIC-koodi on HANDFIHH.

Kuinka teen osoitteenmuutoksen? Entä nimenmuutoksen?

Asiakkaan vastuulla on huolehtia, että Handelsbanken Rahoituksessa on oikea laskutusosoite. Ilmoita osoitteenmuutos Väestörekisterikeskukseen.

Muutokset päivittyvät Väestörekisterikeskuksesta automaattisesti Handelsbanken Rahoitukseen.

Nimenmuutos tehdään kirjallisesti, virkatodistusta ei tarvita. Saat luottokortin veloituksetta uudella nimellä.

Miten voin hyödyntää nettipalvelua?

Palvelu on käytettävissäsi milloin tahansa; sen kautta voit mm

  • tarkistaa tilisi saldon ja käyttövaran
  • katsoa tiliotteita useita kuukausia taaksepäin
  • muuttaa omia yhteystietojasi
  • lopettaa tilin
  • täyttää ja tulostaa luottorajan korotushakemuksen.

Saat nettipalvelun käyttöösi rekisteröitymällä osoitteessa https://hrasiakaspalvelu.fi.

Palvelu on sinulle maksuton. Voit rekisteröityä nettipalveluumme, kun sinulla on vähintään yksi voimassaoleva luottotili Handelsbanken Rahoituksessa.

Voinko maksaa suuremman summan?

Kyllä. Tilinhaltijalla on oikeus maksaa laskutettua kuukausierää suurempi summa tai koko velka ilman ennenaikaisesta takaisinmaksusta aiheutuvia kuluja. Laskutetun kuukausierän ylittävä osa lyhentää tilinhaltijan velkapääomaa, eikä se vapauta tulevien kuukausierien suorittamisesta. Jos haluat maksaa koko luoton pois, loppuvelan summan saat soittamalla asiakaspalveluun, puh. (09) 133 7710.

Miksi korttini ei toimi verkkokaupassa?

Jos olet saanut uuden kortin, tulee korttia käyttää ensin maksupäätteessä, minkä jälkeen se toimii myös verkkokaupassa. 

Syynä voi olla myös se, että Handelsbanken Rahoituksella ei ole tiedossa matkapuhelinnumeroasi. Handelsbanken Rahoitus käyttää nettiostojen yhteydessä MasterCardin SecureCode-palvelua, jossa nettiostosten maksamisen yhteydessä voidaan pyytää oston vahvistamista kertakäyttöisellä salasanalla. Tämä salasana toimitetaan matkapuhelimeesi. Jos numero ei ole tiedossamme, emme pysty toimittamaan sinulle ostossa tarvittavaa salasanaa. - Jos haluat varmistaa, että matkapuhelinnumero on tiedossamme, voit joko soittaa asiakaspalveluumme tai tarkistaa asian itse nettipalvelusta, kun olet rekisteröitynyt palvelun käyttäjäksi.

Mitä tarkoittaa käyttökielto?

Mikäli luottotiliä ei ole hoidettu sopimusehtojen mukaisesti (tilillä ylitys tai maksut myöhässä), on tili käyttökiellossa. Mikäli käyttökiellossa olevaa tiliä käytetään, kortti takavarikoidaan ja siitä aiheutuva 150 euron kulu veloitetaan tilinhaltijalta. Käyttökielto poistuu, kun tili on hoidettu ajantasalle ja uusi laskutus on tapahtunut.

Mistä löytyy luottotilin numero?

Luottotilin numero löytyy jokaisesta laskusta oikeasta yläkulmasta. Jos olet rekisteröitynyt nettipalveluun, tilin numeron näet myös siellä.

Voinko siirtää käteistä pankkitilille?

Kyllä. Vastaanotettuamme täytetyn tilinostolomakkeen voimme siirtää luottotililtä käteistä tilinhaltijan omalle pankkitilille käyttövaran puitteissa. Tili tulee olla hoidettu sopimusehtojen mukaisesti. Handelsbanken Rahoituksella on oikeus rajoittaa tilinoston suuruutta tai olla myöntämättä tilinostoa. Voit tehdä tililtänostohakemuksen suoraan asiakaspalvelussamme Internetissä tai tilata lomakkeita puhelimitse/sähköpostitse.

Voinko korottaa luottorajaa?

Kyllä. Kun tili on ollut käytössä puoli vuotta ja hoidettu sopimusehtojen mukaisesti, voidaan luottorajaa korottaa. Luottoraja voi olla enintään 2 x bruttokuukausitulosi.

Lomakkeen voit ladata verkkosivuiltamme. Lomake on myös nettipalvelussamme; voit käyttää sitä, kun olet rekisteröitynyt palvelun käyttäjäksi.

Lasku ei tullut perille. Pitääkö maksaa?

Kyllä. Mikäli lasku ei ole tullut perille, on asiakkaan oma-aloitteisesti otettava yhteys Handelsbanken Rahoitukseen.

Miten luottotili lopetetaan?

Jos haluat lopettaa luottotilisi Handelsbanken Rahoituksessa, voit ilmoittaa siitä meille postitse osoitteella Handelsbanken Rahoitus Oyj, Asiakaspalvelu, PL 537, 00101 Helsinki. Laita viestiisi pyyntö luottotilisi lopettamisesta ja sen lisäksi nimesi ja kotiosoitteesi. Jos sinulla on useampia tilejä ja haluat lopettaa vain jonkin/joitakin niistä, laita myös lopetettavaksi toivottujen tilien numerot.

Jos olet rekisteröitynyt nettipalveluumme, voit lopettaa tilisi suoraan tämän palvelun kautta.

Kortin tuhoaminen ei lopeta tiliäsi meillä. Jotta voimme lopettaa tilisi, meidän täytyy saada sinulta tieto halustasi lopettaa luottotili. Kun olet lopettanut tilisi, on suositeltavaa, että hävität korttisi leikkaamalla sen kahtia.

Asiakaspalvelustamme (09) 133 7710 voit halutessasi saada tietoosi loppukoron määrän, jos haluat maksaa kerralla pois koko luoton.

Minne voin antaa asiakaspalautetta tai tehdä valituksen?

Asiakaspalaute antaa meille mahdollisuuden parantaa toimintaamme. Suhtaudumme siihen hyvin vakavasti. Lisätietoja palautteen antamisesta ja käsittelystä löydät täältä.