Kundtjänst
Telefontjänst 010 444 2600 (lna/msa)
må-fr 9-21
lö 10-18, sö 12-18
ecster.asiakaspalvelu [at] ecster.fi
Omprövning av beslut
Om du begär omprövning av beslut kontakta
Ecster AB, filialverksamheten i Finland
Aktiiviraha
Kundrespons
Östersjögatan 11-13
00180 Helsingfors
Kundrespons och -klagomål
Kundklagomål är något som Handelsbanken tar på största allvar. Det är ett av många sätt att få uppmärksamhet på de saker som inte fungerar så bra. Respons ger oss en möjligheten att ständigt förbättras.
All kundrespons är värdefull
Vi ser positivt på de synpunkter som vi får ta del av från våra kunder. Handelsbankens policy när det gäller klagomål är att de ska behandlas effektivt och omsorgsfullt. Du har rätt att få ett sakligt och korrekt svar och du kan begära att få det skriftligt om du så önskar. Du har rätt att få ett snabbt besked. Kan vi inte ge dig svar inom 14 dagar ska du bli informerad om handläggningen av ärendet och hur det ligger till i tid. Om ditt klagomål inte kan tillmötas har du rätt att få en motivering till detta.
Är du inte nöjd med vårt tillvägagångssätt?
Om du fortfarande inte är nöjd med vårt tillvägagångssätt, efter att du varit i kontakt med oss hänvisar vi till Försäkrings- och finansrådgivningen.
Försäkrings- och finansrådgivningen
Porkalagatan 1
00180 Helsingfors
info [at] fine.fi
Byrån har öppet må-to 10-16
www.fine.fi